wahlgrenis.cz



 WAHLGRENIS        

 

...veci mezi nebem a zemi...

 


     REGISTRACE       Přihlášení

Existuje nějaká rada, aby se člověk nemusel nechat očkovat?


Dobrý den Wahlgrenis,
mám jednu otázku a byla bych moc ráda, kdybyste si našla čas na odpověď.
V poslední době pořád zvažuji očkování - nejen proti klíšťové encefalitidě. Znám mnoho případů, kdy došlo ke komplikacím. Ale abych se přiznala, ráda bych nějakou ochranu proti infikovaným klíšťatům (ale i obecně proti jiným nemocem) měla. Jak to udělat, aby člověk nemusel podstupovat očkování a přesto se udržel zdravý. Existuje nějaká spolehlivá rada?
Děkuji Vám.

Emanuela 17.05.2010

Milá Emanuelo,
otázka je zajímavá. Odpovím z vlastní zkušenosti, nečekej žádná kouzla, žádné rituály.
Je to už hodně dlouho, co jsem vypozorovala, že na mě žádný obtěžující hmyz nejde. Žádná klíšťata, vosy, ovádi, komáři.... Prostě nic. Kdykoliv jsem s někým byla venku, v přírodě, obvykle jsme se vraceli každý s jinými dojmy. Já byla v pohodě a všichni ostatní poštípaní. Tohle se těžko vysvětluje, kdo u toho nebyl, jen těžko pochopí nebo těžko uvěří. Opravdu na mně nebyl jediný štípanec.
Někdo by řekl, že mám jinou krev, na kterou prostě nic nejde, že "nikomu nechutnám". Diskutovat by se o tom dalo dlouho...
Pokusím se odpovědět, jak to vnímám já. Nejdůležitější je asi pochopit, že s nikým se nesnažím bojovat. Nepřicházím do lesa s tím, že tady na mě určitě čeká zákeřné klíště. Neodháním vosy, které se opravdu jen přiletěly podívat, jak se máme. Zkontrolují nás a pak si hned jdou zase po svých...
Takhle to vlastně mám s každým, se všemi. Do každého se snažím vcítit, pochopit, jaký je jeho svět. Není tady ani náznak boje, ale ani náznak nějakého násilí nebo převahy, že já jsem ta, která "likviduje", která "zabíjí". I do přírody chodím s otevřenou náručí, se srdcem na dlani.
Nestalo se mi, že by na mne něco zaútočilo. Naopak, vnímám od zvířecí říče velice pozitivní reakce. Někdy se mnou dokonce i zvířata "mluví". (Jasica dokonce viděla můj dialog s pávem v Malostranských zahradách...)
O očkování vůbec neuvažuji, protože mi připadá skoro absordní, aby mi někdo nebo něco ublížilo. Když neubližuji já, nevím, proč by to tak mělo být z druhé strany.
Vím, že tato moje rada asi nebude pro každého aplikovatelná.
Ono to očkování je asi jednodušší. Člověk to má takhle "jistější". Je tady jednoduchá cesta: hlavně se u toho nemusí myslet.
Já - doufám, že to tak mohu napsat - myslím hlavně srdcem. V tom je celé tajemství.
© Wahlgrenis 17.05.2010

Wahl,
teď jsem četla o těch komárech a klíšťatech - mám k tomu jednu super zkušenost. Je to úžasné - říkala jsem si, že jsem asi divná nebo, co.
Proč tam tak ostatní běhají s repelentem a cosi řeší - vůbec jsem je nechápala,. oháněli se pořád, já repelent s nechápajícím výrazem odmítla, nepotřebovala jsem ho vůbec, o okruhu mojí aury na mě vůbec žádní komáři nešli. I když ostatní "prý" štípali, i přes repelent. Užasle jsem pozorovala to divadýlko kolem...
Bylo to teď na "čarodky"...chvíli jsem o tom přemýšlela - pak jsem s úsměvem "přijala" - jasně spíš "ponechala je v domnění", že jsem čarodejnice, když teda na mě nejdou... Lidé jsou někdy divní... musí si neustále zdůvodňovat a hledat nějaká pravidla (a když nenalézají, stejně si je vymyslí - klíďo křečovitě... jen pro ta vysvětlení a pravidla samotná)... byl to zvláštní večer, pěknej... i s těma komárama, nijak mi nevadili - patřili tam... To jen ti lidé tam hráli divadýlko, možná, kdyby se uklidnili a rozzářili, tancovali by u ohně a smáli se i s komárama, protože by jim nevadili - jak taky. To my byli na kraji toho lesa "vetřelci", ne oni...
Tuleň 17.05.2010

Je hezké a zajímavé číst o něčem, cos zažila, jak to popisuje někdo jiný, však víš, je to nádhera, harmonie, široký hřejivý srdeční trychtýř, absolutní souhlas svrchu a něžný světýlkování - to asi jen tak pro radost... však víš...
Tuleň 17.05.2010

Milá Wahlgrenis,
zde je internetová stránka, která se zabývá jedním z témat, co jsme probírali v sobotu v Litomyšli .
Týká se očkování.
http://www.rozalio.cz/
Myslím, že když ji zveřejníš na svém webu, dostanou se důležité a potřebné informace k rodičům nejen "Tvých" miminek.
David 15.06.2010

Svého syna nenechávám očkovat proti sedmi nemocem, říká lékař
13. září 2010 13:02
Lékař Jiří Mařádek nesouhlasí s povinným očkovacím kalendářem a pro svého syna sestavil vlastní. Ponechal v něm jen tetanus, tuberkulózu a záškrt. Ty další mohou podle jeho slov víc uškodit než pomoci. "Je potřeba, aby rodiče tlačili na pediatry, aby jim poskytovali adekvátní informace o vakcínách," říká.

Co vás přivedlo k pochybnostem o stanoveném očkovacím kalendáři?
Už ani nevím, jak se mi dostaly do ruky články doktora Marca Girarda, francouzského nezávislého poradce farmaceutických firem, který kritizuje způsob, jakým jsou testovány nové vakcíny, konkrétně proti hepatitidě B. Především informace, že na nežádoucí účinky vakcín se poskytuje testovací doba pouhé tři týdny, mě vyděsila.

O vývoji některých druhů závažných onemocnění (jako je například roztroušená skleróza mozkomíšní) totiž v současné době mnoho nevíme, víme však, že jde o mnohopříčinný důsledek dlouhodobého vystavení se účinku více látek. Dlouhodobou expozicí se přitom nemyslí několik týdnů, ale několik roků. O očkovacích látkách se intenzivně uvažuje v souvislosti s mnoha poruchami imunity. A není se co divit. Očkovací kalendář byl stvořený před padesáti lety, kdy se o imunitě člověka vědělo pramálo.

Přehodnotil jste očkovací kalendář u nejmladšího syna. Proč jste se rozhodl sedm nemocí z něj vyřadit?
Očkovací kalendář u nejmladšího syna jsem se rozhodl přehodnotit na základě studia veškeré dostupné (laikům nedostupné) literatury nejen o nežádoucích účincích vakcín, ale i o důvodech, proč vakcinovat, o nejnovějších poznatcích z vývojové imunologie a epidemiologických datech týkajících se nemocí, proti kterým se očkuje.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

MUDr. Jiří Mařádek:
Medicínu vystudoval na Lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Ve třetím ročníku začal studovat u Československé sinobiologické společnosti Tradiční čínskou medicínu.
Poté nastoupil na interní oddělení nemocnice v Jilemnici, kde po čtyřech letech složil první atestaci z vnitřního lékařství. Po čtyřech letech složil nástavbovou atestaci z Rehabilitace a fyzikální medicíny a odešel pracovat na Rehabilitační oddělení nemocnice Jičín.
V současné době pracuje jako ambulantní specialista v uvedené nemocnici a má otevřenou soukromou praxi v rehabilitaci a tradiční čínské medicíně v Jičíně.
Navíc jsem zároveň lékařem tradiční čínské medicíny, která se na řadu nemocí dívá jinýma očima a některé za pravé nemoci ani nepovažuje – například zarděnky, příušnice, spalničky. Některé nemoci, jako třeba dětská obrna, jsou již celoevropsky vymýceny. Jiné mají určitá stadia, na která je možno reagovat včas léky či bylinami, a tak zabránit jejich rozvoji, mám na mysli konkrétně hemofilus. Některé vakcíny, tedy třeba proti žloutence typu B, mají tak závažné nežádoucí účinky, že volím menší riziko.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Když syna nebudete očkovat hexavakcínou, ale chcete z ní využít jen některé jednotlivé vakcíny, jak budete postupovat?
Z hexavakcíny souhlasím s podáním očkování proti tetanu a záškrtu. Objednal jsem si vakcíny z Rakouska, protože v Čechách bivakcína proti těmto dvěma nemocem není k dispozici. Očkování odložím na dobu, která je z hlediska vývoje imunity našeho syna vhodnější, než doba doporučená současným očkovacím kalendářem postaveným na empirii, nikoliv na základě nejnovějších poznatků vědy a lékařství.

Imunitní systém potřebuje určitou zralost, aby nedošlo k narušení jemných regulací, které může vést k mnohem závažnějším nemocem, než jsou ty, na které je očkování určeno. Doba, ve které žijeme a sociální a hygienická úroveň společnosti už je taková, že bát se epidemií už není tak důležité. Je třeba se bát nerespektovat individuální vývoj dětského organismu a podávat mu látky, které ovlivní jeho zrání tak, že ho poznamená na celý život.

Kde čerpáte informace?
Vycházím z osobní korespondence s již zmíněným doktorem Marcem Girardem, z osobních hovorů s profesorem Krejskem, ze studií uvedených ve druhém vydání knihy Martina Hirteho Očkování pro a proti. Většinu studií (asi 300 z těch v knize uvedených) jsem si opatřil po internetu.

Jak vypadala debata s dětskou lékařkou, když jste jí o svém rozhodnutí řekl?
Dětská lékařka má k dispozici jiný arzenál informací, než já. Konkrétně tím míním toto: informační embargo, které je valeno na klasické dětské lékaře, je definované farmaceutickými firmami, jejichž zájmem je, jak jinak, prodat. Lékaři jsou podrobeni "nalejvárnám" o důležitosti, nutnosti a minimálních vedlejších reakcích očkovacích látek. Dětská lékařka, zcela správně, trvala na dodržení řádného očkovacího kalendáře. Já trvám na tom, že nehodlám své děti vystavit nepřiměřenému riziku v nepřiměřené době.

Je až s podivem, jak troufale je obhajován v České republice očkovací kalendář, který absolutně nekoresponduje ve svém schématu s tím, čemu se odborně říká vývojová imunologie. Očkovat například dítě proti hepatitidě B ve věku šesti měsíců, kdy nemá žádnou šanci tuto nemoc dostat (s výjimkou nemocných matek), je hazard. S dětskou lékařkou nadále vedeme diskusi o konkrétní formě našeho alternativního očkovacího kalendáře.

Za nedodržení očkovacího kalendáře vás ještě postihla pokuta. Musel jste svůj postup vysvětlovat - třeba na hygieně nebo na sociálce?

Očkování u nás
V České republice je povinných deset vakcín, ty první děti dostávají už v porodnici. Zatímco dříve se za nedodržení očkovacího kalendáře rodiče dočkali pokuty, průlomový rozsudek z letošního léta situaci změnil: rodiče už v takových případech nemají být trestáni.

Probíhá tedy diskuze, jak s očkovací povinností naložit dál. Nabízí se možnost dobrovolného očkování, ta funguje například v Německu. Podle předsedy České vakcinologické společnosti Romana Prymuly by takovou změnu měla doprovázét další opatření, aby se zabránilo šíření infekčních nemocí; nenaočkované děti by například nesměly do školky.

Nejdiskutovanější je očkování proti tuberkulóze u malých dětí, od něhož se odklánějí i odborníci: má velmi mnoho vedlejších účinků a v minulých letech v souvislosti s ním umíraly i děti. Na jeho zrušení se čeká.

Svůj postup jsme vysvětlili na hygienické stanici. Naše argumenty byly dostatečné. Považujeme se za zodpovědné rodiče, kteří mají o své děti zájem a nehodlají riskovat s jejich životy.

Máte ze své zkušenosti dojem, že čeští lékaři jsou schopní poskytnout rodičům adekvátní informace?
Myslím si, že určitě, nicméně tlak na dostatečné informace musí vycházet z řad klientů či jejich rodičů v případě dětí. Informace v dnešní době jsou k dispozici téměř kdekoliv - na internetu, v knihách - a dokud lidstvo nezačne komunikovat o otázce základní bezpečnosti látek, které se v miliardách vyrábějí a ve stejném množství naprosto bezúhonně podávají těm nejmenším, nemáme šanci na léčbu podle zásad fair-play. Lékař tady musí být jako garant odbornosti, který radí. Klient nikdy nebude znát tolik faktů, jako jeho lékař, nicméně jeho nejvnitřnějším a naprosto ospravedlnitelným požadavkem je ochrana zdraví jeho nejbližších. A věřím, že jiný důvod pro rozvíření diskuze o očkovacích látkách rodiče dětí nemají.

Nastal podle vašeho názoru čas, aby se u nás očkování změnilo z povinného na doporučené?
Celé mé úsilí mluvit o očkování je zaměřeno jedním směrem – otevřít diskuzi. Chci povzbudit zodpovědnost lidí za sebe samotné a rodičů za své děti. Díky čínské medicíně dokážu svým dětem pomoci v řadě stavů, naše děti neberou žádné léky, nepotřebují antibiotika, analgetika, myorelaxancia. Jsou poučené (odpovídajíce jejich věku), hodně soběstačné a zodpovědné za své činy – znají jejich důsledky. Jsou si vědomy, že za stav svého zdraví (obranyschopnosti) nesou zodpovědnost samy. Chovají se podle toho. Když si nevědí rady, dokážu jim pomoci, v případě, že nedokážu já, konzultuji samozřejmě i s jinými odborníky.

Myslím tedy, že čas nastal. Spíše je s podivem, jak dlouho trvá naší zemi, aby se aspoň přiblížila západní Evropě, kde tuto otázku řeší již desetiletí. Svoboda však musí jít ruku v ruce se zodpovědností. A každý dělá chyby – jak lékař, tak pacient. Proto bychom neměli ukvapeně jednat a soudit – jak lékaře, tak rodiče. Smutné je, že společnost hledá a trestá chyby, místo aby se radovala z úspěchů dosažených na poli poznání.

Co je hexavakcína
Takzvanou konjugovanou vakcínou proti dávivému kašli, tetanu, záškrtu a invazivním onemocněním vyvolaným bakterií Haemophil influenzae b, žloutence typu B a také proti přenosné dětské obrně jsou u nás děti očkovány od ledna 2007. Výhodou je, že dítě nemusí k lékaři tolikrát jako dříve.

Zdroj: OnaDnes.cz (http://ona.idnes.cz/sveho-syna-nenechavam-ockovat-proti-sedmi-nemocem-rika-lekar-p5p-/zdravi.asp?c=A100913_120844_zdravi_lf)
Autoři: Lucie Frydecká
© Wahlgrenis 14.09.2010

Milá Wahlgrenis,
jak jsi dala na web ten článek o tom očkování, to je neuvěřitelný.
Nedávno jsem na jednom takovém očkování byla, byla to hrůza. Ta neinformovanost, když nevíš, co dělat musíš a co ne, jak do toho jít, když nemáš možnost se o tom dozvědět, když tomu nerozumíš.
Moje dcerka už několik dní předem brečela, že to nechce, u doktorky pak scéna. Jaká to je spravedlnost?
Sama si vyčítám, co jsem za matku, že tohle dopouští.

Evis 14.09.2010

Dobrý den, Wahlgrenis!
Tak si čtu článek o očkování...
Všem, kteří mají zájem, doporučuji tyto webové stránky: www.slobodavockovani.sk.
Informace ohledně očkování jsou doplňovány denně! Žasnu, o čem všem se tam píše. Zároveň si jako matka vyčítám, že jsem se po informacích "nepídila" dříve.
Ale vše se děje tak, jak se má dít... Já vím.
Anveno 14.09.2010

Milá Wahl,
posílám Ti velký podzimní pozdrav, a myslím na Tebe, jak to všechno zvládáš...
Našla jsem velice zajímavý rozhovor s člověkem , který se kdysi podílel na vývoji a výrobě očkovacích látek.
Posílám jen odkaz, článek je obsáhlý, ale stojí za to ...
Mimo jiné jsem tam našla také informace o javorovém sirupu se sodou , který nepůsobí jen proti rakovinovému bujení, ale informace proti plísním a jiným "breberám" - jde právě o tu acidobazickou rovnováhu, o překyselenost našeho organismu.
Takže krásné dny prozářené láskou a zdravím přeji...
Marcia 28.10.2010


© 2004-2024 Wahlgrenis Zveřejněné materiály jsou chráněny autorským zákonem. Kopírování a šíření jakékoliv části obsahu bez svolení autora je zakázáno.